פנייתך התקבלה
בהצלחה
הרשמה לניוזלטר
אני מסכים לתנאי התקנון
זק"א - מותג של חסד

זו שנה חמישית שהארגון העולמי 'סופרברנדס" בוחר בארגון זק"א כאחד המותגים החזקים של ישראל. בקטגוריה של 'מגזר ציבורי ארגונים ומוסדות', נבחר ארגון זק"א כמותג אחרי 'המוסד' ולפני חיל האוויר, יד שרה, מד"א, צה"ל, רפא"ל והשב"כ

מאת // אתר זק"א 26.05.2013

ב-2013 פועלים בישראל 312 מותגי-על, סופרברנדס (Superbrands), לאחר שאל הרשימה התווספו 22 מותגים חדשים לעומת השנה שעברה.

 

זו השנה החמישית ברציפות שבה ארגון הסופרברנדס העולמי בוחן את עוצמת הקשר ותפיסת הצרכנים הישראלים את כל המותגים הפועלים כאן. מותג, שעוצמת הקשר שלו עם הצרכנים גבוהה מן הרף שנקבע – מוכתר כסופרברנד. ארגון 'סופרברנדס' מבצע מדי שנה דירוג של כל המותגים בעולם. בכל מדינה מבצע הארגון מיפוי של כל המותגים המוכרים באותה מדינה, ולאחר מכן, מדרג אותם לפי רמת מובילות.

 

רשימת הסופרברנדס מורכבת באותו אופן בכל מדינה שבה היא נערכת, וכך גם בישראל. גם השנה, אנשי הסופרברנדס מיפו את המותגים הפעילים בישראל והרכיבו רשימה שמנתה יותר מ-2,300 מהם. בשלב השני, צוות שופטים המורכב מ-80 מנכ"לים וסמנכ"לי שיווק, בראשות פרופ' יעקב הורניק מאוניברסיטת תל אביב, ניפה ודירג את רשימת המותגים המלאה. המותגים שזכו בציונים הגבוהים ביותר עלו לשלב מחקר הצרכנים.

 

בשלב השלישי נערך מחקר הצרכנים על ידי מכון המחקר MarketWatch של אבינעם ברוג, שבמסגרתו דירגו 800 צרכנים ישראלים את 312 המותגים שעלו לגמר, לאחר שאלה חולקו ל-23 קטגוריות. בפני המשתתפים הוצגו הלוגואים של המותגים והם התבקשו לסמן מי לדעתם עונה על ההגדרה של "מותג-על": "מותגים, שיצרו לעצמם את המוניטין הטובים ביותר בישראל, והמציעים לצרכנים יתרונות על פני מותגים אחרים". כל צרכן התבקש לסמן את המותגים שלדעתו עונים על ההגדרה, והיה רשאי לסמן יותר ממותג אחד בכל קטגוריה. לאחר שקלול דירוגי הצרכנים נקבע רף הסופרברנס, וכל מותג שעבר את הרף - הוכרז כסופרברנד בישראל.

 

במכתב שקיבל יו"ר ארגון זק"איהודה משיזהב, בירך פרופ' יעקב הורניק, יו"ר צוות השופטים של סופרברנדס, "על כך שהצרכנים בישראל החליטו כי המותג זק"א הוא אחד מהסופרברנדס של ישראל".