פנייתך התקבלה
בהצלחה
הרשמה לניוזלטר
אני מסכים לתנאי התקנון
זק"א נבחר זו שנה תשיעית כמותג-על

ארגון Superbrands הבינלאומי הכריז על מותגי-העל של ישראל לשנת 2017: זק"א – נבחר זו שנה תשיעית כמותג-על.

מאת // אתר זק"א 28.12.2017

זו שנה תשיעית שהארגון העולמי 'סופרברנדס" בוחר בארגון זק"א כאחד ממותגי העל של ישראל. בקטגוריה של 'מגזר ציבורי ארגונים ומוסדות', נבחר ארגון זק"א כמותג-על יחד עם 'המוסד', חיל האוויר, יד שרה, מד"א, צה"ל, רפא"ל והשב"כ.


ארגון ה-Superbrands הבינלאומי פרסם את רשימת ה-Superbrands – מותגי העל – הפעילים בישראל לשנת 2017. הרשימה גובשה לאחר מחקר צרכנים מקיף שנערך בישראל, ושבמהלכו הכתירו הצרכנים בישראל את מי שבעיניהם הם Superbrands: "מותגים מצטיינים, שלצרכנים בישראל יש קשר רגשי חזק ועמוק במיוחד לגביהם".


ארגון Superbrands בוחן בשנים האחרונות ברחבי העולם את תפישות קהל הצרכנים לגבי המותגים הפועלים במדינה ואת עוצמת הקשר שלהםאל המותגים. המוכתרים כ-Superbrands הם אך ורק מותגים שהקשר שנוצר בינם לבין הצרכנים הוא עמוק וחזק במיוחד.

 

איך נבחרים ה-Superbrands? בכל שנה, בכל מדינה, נערך מחקר מקיף בקרב הצרכנים אשר מדרגים את המותגים וקובעים מי ראוי בעיניהם להיות מוכתר בתואר "מותג-על" ולהפוך ל-Superbrands.


גם השנה, בשלב הראשון הרכיבו נציגי Superbrands בישראל את רשימת כל המותגים הפועלים במדינה: מוצרי צריכה ושירותים, מקומיים ובינלאומיים, ואפילו מגזר ציבורי ואנשים כדוגמת פוליטיקאים, אנשי תקשורת, אנשי עסקים ואמנים. בסך הכול, כללה הרשימה כ-2,900 מותגים.


בשלב השני, ניגש לפעולה צוות שופטים בראשות פרופ' יעקב הורניק מבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטת תל אביב, המורכב מכ-130 מנכ"לים וסמנכ"לי שיווק מובילים. צוות השופטים ניפה ודירג את רשימת המותגים המלאה, כאשר רק המותגים שזכו מהשופטים בציונים גבוהים עלו לשלב מחקר הצרכנים.


בשלב השלישי נערך מחקר הצרכנים על ידי מכון המחקר IPSOS, שבמסגרתו דירג מדגם ארצי ומייצג (800 צרכנים ישראליים) את המותגים שעלו לגמר, לאחר שאלה חולקו ל-29 קטגוריות.


במכתב שקיבל יו"ר ארגון זק"א יהודה משי זהב, בירך פרופ' יעקב הורניק, יו"ר צוות השופטים של סופרברנדס, "על כך שהצרכנים בישראל החליטו כי המותג זק"א הוא אחד מהסופרברנדס של ישראל זו שנה תשיעית ברציפות".